10.03.2021

Dalies:

Kā būt efektīvam tehnikuma pedagogam 21. gadsimtā?

Trenera Kārļa Apkalna vadībā Valmieras tehnikuma, Smiltenes tehnikuma, Vidzemes tehnoloģiju un dizaina tehnikuma, Valmieras Dizaina un mākslas vidusskolas pedagogi sešu attālināto lekciju cikla laikā apguva teorētiskās zināšanas, praktiskos vingrinājumus, kā arī iepazinās ar instrumentiem, ko izmantot ikdienas pedagoģiskajā darbā, lai to padarītu efektīvāku. Skolotāji strādāja ar savu mācību stundu prezentācijām, tās vērtēja, uzlaboja un papildināja tā, lai tās būtu gan informatīvas, gan skolēniem viegli uztveramas un saprotamas.

nextgen-10032021

Atbilde uz jautājumu “Kā būt efektīvam pedagogam 21. gadsimtā” nav viegli sniedzama. Tā sevī ietver virkni mazu, niansētu, tai pat laikā svarīgu darbību un iemaņu kopumu, kuras pedagogiem nemitīgi jāattīsta, īpaši attālināto mācību laikā. Kā motivēt audzēkņus? Kā audzēkņus iesaistīt sinhronās nodarbībās? Kā noturēt audzēkņu uzmanību? Kā gūt izsmeļošu atgriezenisko saiti? Kā kontrolēt laika patēriņu nodarbībās? Kā sagatavot nodarbību materiālus, iztērējot mazāk pasniedzēja laika? Kā praktiskās nodarbības organizēt attālināti? Kā organizēt liela apjoma informāciju? Šie visi bija jautājumi, uz kuriem pedagogi nodarbību laikā lūkoja pēc risinājumiem.

Iespējams, uz visiem jautājumiem pilnībā netika atbildēts, toties uz savu mācību stundu metodēm un ikdienas darba organizāciju paskatīties no cita skatu punkta izdevās ikvienam semināra dalībniekam, kas jau ir milzu ieguvums! Treneris K.Apkalns bieži lika izkāpt no savas komforta zonas gan metožu, gan uzskatu ziņā, aizdomāties par to, kā grūtas, sarežģītas, neinteresantas mācību vielas pasniegt auditorijai viegli, saprotami, aizraujoši un atmiņā paliekoši. Ticam, ka šīs nodarbības bija ļoti vērtīgs ieguldījums mūsu pedagogu profesionalitātes uzlabošanā, no kurām lieli ieguvēji būs arī skolēni.

Inovatīvā izglītības tehnoloģija iegādāta projekta “Eiropas nākamās paaudzes mazās pilsētas ietvaros. Projektu līdzfinansē Eiropas Reģionālās attīstības fonds iniciatīvas “Pilsētu inovatīvās darbības” ietvaros. Šī informācija atspoguļo vienīgi autora viedokli, un iniciatīvas “Pilsētu inovatīvās darbības” iestādes neatbild par šīs informācijas potenciālajiem izmantošanas veidiem