09.06.2025

Dalies:

Aizvadīts tiešsaistes pedagogu profesionālās kompetences pilnveides seminārs par tēmu “Mākslīgā intelekta izmantošanas iespējas grāmatvedībā – ievadjautājumi”

Valmieras tehnikums sadarbībā ar Valsts izglītības attīstības aģentūru projekta Nr. 4.2.2.3/1/24/I/001 “Pedagogu profesionālā atbalsta sistēmas izveide” ietvaros 2025. gada 6. jūnijā īstenoja pedagogu profesionālās kompetences pilnveides semināru par aktualitātēm “Mākslīgā intelekta izmantošanas iespējas grāmatvedībā – ievadjautājumi” sešu akadēmisko stundu apjomā, kas bija paredzēts profesionālās izglītības iestāžu pedagogiem komerczinību un administrēšanas mācību jomā (profesionālās vidējās izglītības programmā “Grāmatvedība” kvalifikācijā “Uzskaites grāmatvedis”).

Semināra ietvaros pie lektores Ilzes Palmbahas (Latvijas Republikas Grāmatvežu asociācijas un Mastermind Events SIA valdes locekle) semināra dalībnieki guva ieskatu šādā tematikā:

  • Ievads mākslīgajā intelektā (mākslīgā intelekta veidi un to pielietojums grāmatvedībā; ētikas apsvērumi un datu drošības aspekti, ieviešot mākslīgo intelektu grāmatvedībā);
  • ChatGPT un Google Gemini (raksturojums; padomi to efektīvai lietošanai; praktiski piemēri un ieteikumi grāmatvedības uzdevumu risināšanai, t.sk., atskaišu veidošana, datu analīze, klientu apkalpošana; ChatGPT un Google Gemini izmantošana produktivitātes un efektivitātes izmantošanai; praktiski vingrinājumi gūto zināšanu nostiprināšanai);
  • Uzvedņu (promt) veidošana efektīvai komunikācijai ar mākslīgo intelektu (skaidrojums, kas ir uzvednes un kāpēc tās ir svarīgas; uzvedņu struktūra un pamatelementi; praktiski vingrinājumi uzvedņu veidošanā);
  • Mākslīgā intelekta rīki grāmatvežiem (citi mākslīgā intelekta rīki, to izmantošanas iespējas un nozīme grāmatveža darba atvieglošanā; automatizācijas iespējas un ieguvumi; praktiski piemēri);
  • Mākslīgais intelekts un Python (īss ieskats Python un tā pielietojuma iespējām finanšu jomā; kā Python var palīdzēt automatizēt grāmatvedības uzdevumus un veikt padziļinātu analīzi; Python un mākslīgā intelekta kombinācijas sniegtās iespējas);
  • Mākslīgā intelekta pielietojums finanšu pārskatu sagatavošanā (praktiski piemēri, kā mākslīgais intelekts var palīdzēt sagatavot naudas plūsmas pārskatus, budžetus un gada pārskatus; skaidrojums, kā mākslīgais intelekts var uzlabot pārskatu precizitāti un efektivitāti).

Seminārā kopumā piedalījās 30 dalībnieki, to vidū bija pedagogi no 10 profesionālās vidējās izglītības iestādēm – no Valmieras tehnikuma, Jēkabpils Tehnoloģiju tehnikuma, Liepājas Valsts Tehnikuma, Ogres tehnikuma, Rīgas Tirdzniecības profesionālā vidusskolas, Rīgas Valsts tehnikuma, Kandavas Lauksaimniecības tehnikuma, Jelgavas tehnikumaRēzeknes tehnikuma un Daugavpils Tehnoloģiju un tūrisma tehnikuma. 


Semināra ietvaros gūtās zināšanas pedagogi turpmāk varēs izmantot profesionālās vidējās izglītības programmas “Grāmatvedība” īstenošanā un ikdienas darbā.