Valmieras tehnikumā atzīmē Erasmus dienas

Erasmus dienu (#ErasmusDays) iniciatīvas ietvaros 17. oktobrī Valmieras tehnikumā aizvadīts iedvesmojošs pasākums 4. kursa audzēkņiem un citiem interesentiem. Caur Erasmus+ vēstnešu stāstiem jauniešiem uzzināja par ieguvumiem no Erasmus+ programmas un projektiem, iespējām un pieredzi, ko programma sniedz.
Valmieras tehnikuma 4. kursa studentiem tiek piedāvāta iespēja iegūt starptautisku pieredzi, piedaloties Erasmus+ mobilitātēs. Katru gadu tiek atlasīti partneruzņēmumi Eiropā, lai audzēkņi pilnveidotu savas prasmes un zināšanas, strādājot ar tehnoloģijām un metodoloģiju modernā darba vidē. Šajā mācību gadā plānotās mācību prakses Malmē, Vīnē, Budapeštā un Lisabonā.
Lai iedvesmotu jauniešus iespēju doties Erasmus+ mobilitātēs, ar saviem pieredzes stāstiem dalījās Erasmus+ mobilitātes vēstneši. Valmierietis Lūkass Smelters, kurš pēc 9. klases absolvēšanas uzsāka mācības Valmieras tehnikumā, Erasmus+ mobilitātes iespējas izmantoja jau mācību laikā. Iegūtā pieredze Lūkasam palīdzēja attīstīt profesionālās prasmes un iemaņas. Tāpat starptautiskā prakse pilnveidoja gan Lūkasa spējas komunicēt ar ārvalstu partneriem, gan arī sniedza papildu priekšrocības darba tirgū. Lūkass aicināja jauniešu pieteikties ārzemju mobilitātē, piebilstot: “Iespējas ir jāizmanto, jo tās var pavērt daudz jaunu iespēju, piemēram, baudīt ārzemju kultūru, mācīties un sadraudzēties.”
Eiropas mobilitāšu vēstnese Zanda Prūse Erasmus+ programmā piedalījusies četras reizes. Vienā no tām devusies apmaiņas studijās uz Portugāli un trīs reizes uz Maltu, Spāniju un Portugāli. Zanda stāstīja, ka priekšrocības, dodoties Erasmus+ mobilitātēs, ir neskaitāmas. “Braucieniem varu pateikties par ārkārtīgi daudzām skaistām atmiņām un iegūtām pieredzēm, kuras tepat mājās nespētu iegūt. Taču kā milzu priekšrocību uzskatu tieši Erasmus+ doto finansējumu. Bez tā es, tāpat kā daudzi citi studenti, nespētu atļauties ceļot un dzīvot ārvalstīs. Šī programma atver durvis studentiem, kuriem citādi šādu iespēju nebūtu; par to esmu bezgalīgi pateicīga.”
Zanda aicināja jauniešus nešaubīties un izmantot dotās iespējas iegūt zināšanas un prasmes, dodoties ārvalstu mobilitātēs: ”Nešaubies, bet dari! Pat tad, ja brauciens nebūs tāds, kādu to iztēlojies, no šādām pieredzēm vienmēr ir ļoti daudz ko mācīties. Galvenais ir kāpt ārā no komforta zonas un pieredzēt pasauli, un pēc tam ar šīm zināšanām ceļot mājās un pilnveidot vietējo kultūru. Un atcerēties, ka šādas iespējas tomēr lielākoties ir tieši studentiem – izmanto tās, kamēr ir! Pabeidzot studijas, ceļot bez maksas būs gana sarežģītāk. Manuprāt, jebkura valsts dos neatkārtojamu pieredzi. Neuzskatu, ka ir pareizās vai nepareizās vietas, kur doties.”
Pasākumu noslēdza harmoniskā dziedātāja Elizabete Gaile, kuras personības izaugsmē būtisku lomu spēlējusi studiju laikā gūtā Eiropas pieredze. “Vidusskolā daudz iesaistījos skolas aktivitātēs, un viens no projektiem, kurā piedalījos, bija Eiropas Jauniešu parlamenta organizētās sesijas. Tā bija ļoti forša iespēja pilnveidot angļu valodas prasmes, attīstīt kritisko domāšanu un vienkārši atrast jaunus draugus no citām valstīm. Šādi projekti un iesaiste ļoti veicina personīgo izaugsmi, jo, lai arī tagad esmu mūziķe, šīs prasmes un pieredze man palīdzēja izveidot sevi kā daudzpusīgāku personību ar vēl citām daudzām prasmēm.”
“Man pašai šķiet, ka esmu ļoti komunikabla un sociāla, un es domāju, ka liela ietekme bijusi tieši šiem Eiropas projektiem. Jūtu, ka šobrīd uz skatuves šīs prasmes ļoti palīdz arī labāk justies, brīvāk izteikties. Ļoti gribu iedrošināt un iedvesmot citus jauniešus sekot sirdsbalsij, meklēt un atrast savu sirdslietu, kas aizrauj un piepilda,” tā Elizabete.
Pasākuma noslēgumā mūziķe uzstājās ar muzikālu priekšnesumu, kas piešķīra pasākumam cerību pilnu gaisotni. Jāpiemin, ka Erasmus dienas Latvijā notiek jau astoto gadu ar mērķi informēt un iedvesmot jauniešus izmantot Erasmus+ piedāvātās iespējas, kā arī iepazīstināt ar Eiropas vērtībām.
Galerija pieeja šeit.
Aktivitātes tiek īstenotas Erasmus+ projekta Nr. 2024-1-LV01-KA121-VET-000223595 ietvaros un tiek līdzfinansētas no Eiropas Savienības budžeta.
